Random preporuke #3

11:37 AM




Kako stvari stoje jedna sam od retkih koja se ne žali na ove užarene temperature.
Moguće da je to do toga što sam zimogrožljivo, stopostotno letnje dete, te sam željna svake sunčane injekcije koju mogu ukrasti.
Što je neki internet mudrac rekao "Sve mi daj, da Bog da mi preselo."
Osim toga ovo je prvo leto koje provodim skoro pa sama u Beogradu, te bi me ružno vreme verovatno dodatno ubedačilo i umelanholilo.
Ako ste i vi prepušteni prelepo praznom Beogradu i ako ste dovoljno hrabri da se upustite u ovu vrelu avanturu, namažite dobar zaštitan faktor, uzmite flašicu vode u jednu, a mene drž'te za drugu ruku i idemo da se topimo.




Ono što je sigurno jeste da su čak i moj apetit ove temperature pokorile.
Treba nam mnogo vremena da izmozgamo šta nam se ruča, da bismo redovno završile sa istim zaključkom: previše je toplo... za sve. Onda se bacimo na "pasenje" neke salatice ili nastavimo takmičenje "Ko će se prvi pretvoriti u lubenicu ili dinju".
Ipak, alavica kakva jesam, ne mogu uprostiti celodnevni meni, te akcenat prebacujemo na doručak, poznatiji kao "Brzo žvaći dok ne uprži ono najjače sunce."
Pa, danas imamo tri opcije: obilnu, raznovrsnu ili razgolićenu.

a) Obilna u Marendi
 Bilo da se odlučite za dobar hlad ili rashlađen, razigran enterijer, za zalogaj velikog, bogato nafilovanog kubanskog sendviča ili prženog na puteru, od lososa, maskarponea i avokada (navijam da ga bude još malo više- avokada, jelte, ne sendviča, on je saaasvim dovoljan) ili za gutljaj Energy, Beauty ili bilo kog drugog ceđenog soka, koji dolaze u lepim količinama,
obrni-okreni, nećete pogrešiti, osim ako ste došli siti.

b) Raznovrsna u Smokvici
Za početak moram reći da su se usluga i klopa u Smokvici, u Molerovoj, baš popravili. 
Tako da ako vam bude potrebna preporuka za još neku klopu na brzaka odavde, imam par favorita da preporučim.
Sada kada je to rečeno, možemo se vratiti trenutku odluke: da li ste za zdrave zalogaje iz činije domaćeg muslija? Da li ja da uzmem Šakšuku ili Country style doručak, al' od dva jajeta?
Uh, pa baš dugo nisam jela domaće slatko, pa još uz ukusan hleb. 
(Nadam se da moje trenerke ovo ne čitaju)
Italijansko jutro ni ne uzimam u obzir, pošto ćeš ti, a ja ću samo jednu Cacciatori kobasicu maznuti iz tanjira. Dobro i malo čeri paradajza. Ali u zamenu dajem i tebi zalogaje domaće focaccie sa puterom i medom.
U slučaju Country style doručka, salatu obavezno lično začiniti.
Zatim se zadovoljno potapšati po stomaku.

c) Razgaćeni doručak kod kuće
Ovo je prilično jasno, kada vam je toliko vruće da vam se ne oblači i ne sedi napolju, zašto ne biste napravili sami sebi ugođaj kod kuće?
U tom slučaju počastite se krosanom sa bademima, iz Hleb i kifli.
Nekim jutrima je pekar posebno dobro raspožen, pa opusti ruku i usreći vas, tako džemasto musave, srećne i posute listićima badema.
Ovaj kroasan nerealno dobro ide uz ledeni cappuccino.
Kada isprobate tu kombinaciju, ako vam se svidi, dužni ste da me zovete na jedan takav doručak.
(Ja ću biti obučena, obećavam.)


 


 Sada se temperatura već diže, zato spustite koplja , viljušku i nož i uzmite neko dobro štivo u ruke. 
I dalje sam pristalica papira i ne mogu da zamislim da ga zamenim literaturom na ekranu. 
Zar da propustim miris svežih strana? Kako da se nerviram ako slučajno napravim uši? Da se izgubi čar grljenja knjige koju ste završili a koja vas je raspametila? (Ovo zaista radim!)
Nikada!
Iako, mnogi misle da štampana izdanja gube trku, ja se ne slažem.
Najbolji primer je nemilosrdno štancovanje svakojakih knjiga.
Nije lako u takvom moru pronaći nešto novo, što će da vam zarobi srce, hipnotiše oči i uposli prste da vrte i vrte strane do kasno u noć.
"Samo još ovo.. Dobro, samo još ovo poglavlje i završavam za danas."

a) Elena Ferante
E, onda završite prvu knjigu ("Moja genijalna prijateljica") i morate što pre da dođete do druge ("Priča o drugom prezimenu"), a na moru tražite knjižaru za treću i četvrtu.
Volela bih da sam dovoljno pametna da vam objasnim posebnost ove knjige, ali ne mogu- valjda očaranost tako deluje. Ona je posebna, životna, realna, tako stvarna i lepa, da ni ne primetite koliko vas je pridobila.
Lakše mi je da citiram Jelenu Micic, Instagram saputnicu, koja je ovu knjigu savršeno opisala: "Ljepota jednostavnosti koja je pobijedila sve banalnosti koje nose bestseleri."

b) Staša Vukadinović
Ako, pak, tražite podjednako životno i posebno, obavezno se uputite: ovde
Stašine priče su priče zbog kojih varam na Facebook-u, koji "zvanično" nemam i ne želim da imam.
U njima se lako možete prepoznati, jer to su likovi i trenuci iz naše svakodnevnice, ali obogaćeni njenim jednostavnim, ali tako magičnim jezikom. Kada osetite način na koji ona oživi te obične, stvarne događaje i načini ih divnim, toplim i srce-otapajućim, shvatićete zašto sumnjam da je, zapravo, neki prerušeni mag, čarobnica, čija moć leži u peru, dobro, tastaturi.

* Ima i knjigu, koja se, nadam se i dalje, može poručiti: ovde
 Najlepši opis rakova koji sam pročitala i u kojem sam se, priznajem, pronašla je baš njen:

"Evo ga jul, rakovski mesec. 

Ja ne verujem u horoskop, ali verujem u rakove. Budite blagi s njima - to su Mesečeva deca koja su večito imala strepnju da im niko neće doći na rođendan zato što su svi Negde na raspustu."



A da bi gušt bio potpuno, šta kažete na jedan sladoled? 
U Beogradu su stvari već skroz jasne, sladoleddžinice su nove kafeterije.
Kako stvari stoje ljudi kod nas samo piju kafu i ližu sladoled.
I ja se ne bunim.
Nagrada iz snova mi je doživotna zaliha sladoleda, dve kugle, "različitih, ali savršeno kombatibilnih" ukusa (čekajte, pričam li o vezi ili sladoledu?) u hrskavom kornetu.
Ova fotografija je nastala u Trstu, ali nema potrebe tako daleko da idemo, kada svaka opština može da se pohvali svojim kraljevksim sladoledom i to ne na jednom, već na nekoliko mesta.
Dok ne nađem vremena da se bacim u jedan sladoled maraton, ovaj put preporuku ograničavam samo na jedno mesto, nepravedno zapostavljeno.
Da, znam da svi volimo da uposlimo jezike u Crnoj ovci, Moritzu i Floru, ali ako ste se zaželeli klasičnih ukusa, pripremljenih na besprekoran, tradicionalan način, morate isprobati sladoled iz poslastičarnice DJ.
Da su moje bake pravile sladoled, gotovo sam sigurna da bi takvog ukusa bio.
Što bi se reklo: pravi domaćinski.
Mljac! 


Ovu vrelu turu možemo završiti samo na jedan način: hladnim, jednostavnim pićem.
Ko ne želi ukus Venecije u čaši?
Naime, koktel Bellini je nastao baš u ovom, bajkovitom gradu, gde je iscureo iz šejkera čuvenog Giuseppe Cipriani-ja, vlasnika Harry's bara. 
Priča se da je bio inspirisan slikom čuvenog umetnika, odnosno da ga je boja podsetila na togu Bellinijevog sveca.
Pa vi posle recite da umetnost i alkohol ne idu.
Ta boja se postiže sokom od malina, koji zajedno sa sokom od breskve i proseccom čini čuda. (Ako pravite domaći sok, dobro ga izblendajte, u suprotnom će maline samo isplivati na povšinu)
Smućkajte, probajte i biće vam jasno zašto ga je Ernest Herminvej voleo.


Ostale preporuke za vrele dane:

- Zima je stigla, dakle, ako već niste, dajte priliku GOT-u.
Volela bih da vam objasnim zašto, ali komplikovano je

- Film Wonder Woman, ako ste zaljubljenik u superheroje, morate ga pogledati i time podržati super junakinju, koju smo suviše dugo čekali (poslednja je Elektra, iz čak 2007. godine- koji, pa, i nije nešto)
Gal Gadot je prelepa, još moćnije se bije, a legenda kaže da je moguće pustiti suze na neke od scena borbi ( #truestory), zar nije bilo vreme da nas prikažu i u drugačijem svetlu?

- Slušalice sklonite po strani, jer Mia Dimšić zaslužuje da se pusti na zvučnike.
Život nije siv, Slobodna, Sanjaj me i, moja omiljena, Bezimeni, su neke od pesama koje će vam razigrati i noge i dušu.
Mene asocira na Lily Allen i Mirandu Lambert, a sigurna sam da će se njeno odudaranje od balkanske popularne muzike lako naći i na vašoj omiljenoj plejlisti

"Znam da nisam ista kao ti,
nemam više zašto bježati.
Oblak je moj dom, oblikujem ga po svom,
dosadno je kretati se tlom.

Samo ovu pjesmu želim, samo ovaj ritam znam,
samo ovoj ludoj besmislici pripadam.
Sve je crno, sve je bijelo, ali život nije siv.
Sve je dobro dok si zdrav i dok si živ."

Savet za kraj: ove vrele dane iskoristite da naučite da kažete Ne.
Veliki problem imam sa tim, ali vežbam i mogu vam reći da uopšte nije tako loše.
Ako ja naučim, sigurna sam da ćete moći i vi.



Spomenuta mesta:

Marenda: Skerlićeva 30
Smokvica: Molerova 33
Hleb i kifle
Poslastičarnica DJ : Svetozara Markovića 36

Poslednja fotografija: Pinterest

You Might Also Like

3 comments

  1. Divne preporuke!

    Evo i mog doprinosa, par književnih preporuka:

    * Sarah Rayner, U jednom trenu, jednog jutra
    * Tatiana de Rosnay, Sarin ključ
    * Ivica Prtenjača, Brdo
    * Prue Leith, Vrtlarica

    Pozdrav iz Hrvatske :)

    ReplyDelete
  2. Evo i mojih random preporuka za tebe:

    Premier crna cokolada karamela so
    Mandarina Gotham Cookie
    Knjiga Shakti Gawain- Ziveti u svetlosti
    Knjiga Wal through Walls- Marina Abramovic
    Makadam mirisna sveca Topciderska zvezda
    JazzaYoga veganski sejk sa lesnikovim mlekom i urmama
    Muzej Macura
    Muzej Laufer Eugster
    Destinacija: Island
    Stang.rs kerarmika
    Spice Up zacini
    All Nut ulje od sljive za salate

    Uzivaj u letu!

    ReplyDelete
  3. Istina, do svake reci! Neka te i smaraju blogovi, samo nemoj nikada TI da prestanes sa pisanjem, bio bi to veliki gubitak za inteligentnu populaciju zeljnu upravo te autenticnosti! ❤️

    ReplyDelete

Follow Une autre chose on Instagram